Huur opzeggen

Wegens de actualiteiten rondom het Coronavirus is de opzegprocedure tijdelijk gewijzigd. Onderstaand treft u de procedure welke geldt zolang de maatregelen rondom het Coronavirus van het RIVM van kracht zijn.

  • 1

    De huur opzeggen

  • 2

    Ontvangst bevestiging

    Na de huuropzegging ontvangt u een bevestigingsbrief of e-mail met in de bijlage informatie over de oplevering van uw woning en de laatste huurdag. De verhuurmakelaar neemt contact met u op om een afspraak te maken voor de voorinspectie. Deze afspraak is belangrijk zodat u na het inleveren van de sleutels niet voor onverwachte kosten komt te staan. Om fysiek contact te vermijden, bent u als huurder tijdens de voorinspectie niet gelijktijdig met de verhuurmakelaar in de woning aanwezig.

  • 3

    Afspraak voorinspectie

    Tijdens de voorinspectie neemt de verhuurmakelaar de staat van de woning op en informeert u schriftelijk welke punten voor oplevering moeten worden hersteld. Zo weet u precies wat u moet doen om uw woning netjes achter te laten.

  • 4

    Afspraak eindinspectie

    Op de laatste huurdag deponeert u alle sleutels van de woning in een envelop, met vermelding van het betreffende adres, in de brievenbus van ons kantoor aan de Kapellestraat 19 in Oudewater.

    De eerste werkdag na de laatste huurdag vindt de eindinspectie plaats. De verhuurmakelaar controleert of de woning volgens afspraak is opgeleverd. Wanneer de woning zonder opleverpunten is opgeleverd ontvangt u per mail het eindinspectierapport.

  • 5

    Eindafrekening

    Het kan dat uw huurovereenkomst halverwege de maand afloopt. De teveel betaalde huur wordt binnen 10 werkdagen na het inleveren van de sleutels teruggestort op uw rekening.
    Heeft de verhuurmakelaar tijdens de eindopname gebreken geconstateerd welke door ons verholpen worden, wordt dit verrekend met de eindafrekening.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden